luni, aprilie 18, 2011

"Banana" este o prajitura usoara, simplu de facut si nu foarte incarcata ... datorita problemelor de sanatate a Carlei (avem o problema la fiara, o malformatie de care acum am aflat si de aceea trebuie sa mancam la regim) am cautat sa fac o prajitura nu foarte grea pentru stomac, usor de digerat cu cat mai putin ou si faina ... o prajitura cu care o sa asteptam musafirii cu ocazia Sarbatorilor Pascale. Reteta o am de la o vecina foarte simpatica din localitatea unde lucrez ... o prajitura cu care ne-a incantat zilele trecute ...foarte buna de aceea am cerut reteta si am modificat-o un pic ... am sa va redau reteta mai jos ... iar in completare am sa va scriu si reteta originala pentru cei care nu tin nici un fel de regim.


 Ingredinete pentru foi:
 - 5 albusuri de ou
 - 200 g de zahar (reteta originala spune 250g )
 - 150g de nuca cocos fulgi
 - 2 linguri de faina

 Ingredinete crema:
 - 2 budici de banane sau vanilie (eu am folosit de vanilie)
 - 1 l de lapte degresat
 -  6 linguri de zahar
 - 2 plicuri de gelatina Dr Oetker

In reteta originala crema este asa:
 - 5 galbenusuri de ou
 - 250g de zahar
 - o budinca de vanilie sau banane
 - 100 ml de lapte
 - 250 de unt

Ca si umplutura am folosit 3 banane mari.
 
  Pentru foi: se bat albusurile cu zaharul spuma, apoi se incorporeaza cocosul si faina.

Pe dosul unei tavi punem hartie de copt ... preincalzim cuptorul. Impartim aluatul in doua parti egale, pe hartia de copt punem prima jumatate de aluat si il intindem cu un cutitul uniform ...


asezam tava la cuptor cam 15 min pana capata o culoare maronie fiti atenti ca se coace repede sa nu se arda ca va fi tare ca piatra. Coacem si foaia nr 2 idem cu foaia nr 1 ... si le lasam sa se raceasca ... intre timp ne ocupam de crema.


  Eu pentru crema am fiert in mod obisnuit doua plicuri budinca de vanilie intr-un litru de lapte degresat, pana a fiert budinca am pus gelatina la inmuiat in 2-3 linguri de apa. Cand budinca s-a intarit l-am luat de pe foc si am adaugat gelatina umflata si l-am amestecat bine bine pana s-a topit. Am lasat crema sa se raceasca de tot.
  Modul de preparare a cremei originale: Intr-o oala punem laptele, budinca, galbenusurile si zaharul si le fierbem pana se ingroasa si obtinem o compozitie cremoasa. Lasam crema sa se raceasca de tot dupa care se adauga untul (lasat la temperatura camerei) si se mixeaza bine.

Asamblare prajitura. 

   Pe o tava mare punem prima foaie, crema o impartim in doua, punem peste prima foaie jumate din cantitatea de crema, peste crema punem un strat de banane (3 banane taiate rondele)

dupa care peste banane asezam foaie nr 2 si peste cealalta jumatate de crema. Se taie cu un cutit marginile ... ca sa obtinem margini uniforme.



Se decoreaza dupa preferinte, eu am decora cu decor Dr Oetker, care din fericire este foarte gustoasa si foarte decorativa ...



puteti gasi in magazine multe produse Dr Oetker pentru decorarea prajiturilor si torturilor foarte frumoase insa puteti decora si cu ciocolata maruie ... eu asta as fi ales insa din pacate regimul nostru nu ne da voie.






   
 Pofta buna!!!

2 comentarii

Lumina invierii Domnului nostru Isus Hristos sa va lumineze fiecare clipa din fiecare zi!
PASTE FERICIT!

REPLY

Sarbatori cu pace in suflet si in casa,sarbatori pline de bucurie , cu toti cei dragi in jurul mesei !

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates