sâmbătă, ianuarie 22, 2011



   In prag de sarbatori, m-am gandit sa impart cu voi o reteta minunata, pe care pot sa zic ca am mostenit-o de la bunica mea, o reteta simpla, delicioasa, care nu lipseste de la masa de Craciun niciodata.

Ingrediente:

- 500 g de faina
- 150 g de zahar pudra
- 150g de miere
- 2 oua
- jumate de margarina Rama cub
- 1 praf de copt
- o lingura de cacao praf (de preferat calitate superioara fara zahar)
- scortisoare, cuisoare, ghimbir sau condimente pentru turta dulce


Aluatul il pregatim cu o seara inainte, trebuie sa stea la frigider cateva ore bune.
Galbenusurile se bate cu zaharul pudra, mierea se pune la incalzit pana se topeste, cand s-a topit punem margarina peste si amestecam pana se topeste ...intre timp luam oala de pe foc. Intr-un vas mare se pune faina cernuta, cacao, praful de copt, scortisoare, praf de ghimbir, cuisoare sau condimentul de turta dulce (eu am folosit condimente de turta dulce) galbenusurile cu zaharul si apoi amestecul de miere cu margarina. Apoi se amesteca totul bine bine, cand aluatul s-a incorporat luam o folie de plastic si impachetam aluatul in folie bine bine sa nu intre in contact cu aerul de loc, eventual puteti sa il puneti dupa intr-o punga si asa sa il asezati la frigider pana a doua zi. A doua zi cu o ora inainte de a ne apuca de copt scotem aluatul din frigider si il lasam la temperatura camerei. Se ia aluatul se imparte in 3- 4 bucati




si se intinde pe masa presarata cu faina si cu diferite figurine, forme, modelam formele de turta dulce.

Le punem pe o tava tapetata cu hartie de copt si il punem in cuptorul preincalzit in jur de 10 - 15 min, aveti grija sa nu le prajiti foarte tare ca devin tari ca piatra, lasati la cuptor doar pana isi schimba culoare usor ...



cand sunt gata se scoate si se lasa la racit ...


dupa ce se racesc complet incepem sa le decoram fiecare dupa placul lui. Eu pentru decorat am folosit albus de ou si zahar respectiv colorant alimentar gel ...



Decor:
- 1 albus
- 100 g zahar pudra
- 1 lingurita de zeama de lamaie sau orice aroma doriti
Se bate albusul tare cu mixerul, apoi se adauga treptat zaharul si se bate cu mixerul  iar la final se adauga zeama de lamaie si culoare pe care o doriti. Eu am folosit pentru ornat 2 albusuri si 200g de zahar, si dupa ce am terminat am impartit cantitatea obtinuta in mai multe boluri mici, apoi le-am colorat ... cu rosu, verde si am lasat si alb. Apoi le-am decorat cu diferite decoratii gata cumparate, bilute colorate, bilute aurii.








Fursecurile obtinute au iesit fff frumos. Carla a fost fff incantata.

5 comentarii

Nu stiam de blog-ul tau....iara aceasta reteta arata ireal de delicios, daca pot spune asa...m-ai inspirat. Nu aveam de gand sa fac o reteta complicata de biscuiti pentru Craciunul acesta, dar m-ai convins....nu cred ca o sa am de unde sa iau colorant alimentar, dar ma descurc, am imaginatie...Felicitari pentru blog, sarbatori fericite alaturi de cei dragi si tine-o tot asa....!!!!Magda

REPLY

buna seara, va rog spuneti-mi si mie la cate grade trebuie sa fie cuptorul? multumesc

REPLY

nu stiu exact cate grade ... eu am cuptor clasic ... si deobicei preincalzesc cuptorul la maxim si apoi las 15 max 20 min pana e gata ... si ma uit des pe geamul cuptorului cum arata

REPLY

buna ziua,am si eu o intrebare, este vorba de 500 gr de faina...pentru ca nu cred ca are cum sa fie 500 kg de faina..pentru ca abia astept sa prepar aceasta reteta si as vrea sa imi iasa cel putin ca in poza...delicios

REPLY

ha ha ... fff tare asta ...imi cer scuze ... este reteta asta de ceva timp pe site ... si nimeni nu a vazut ... bine inteles ca este 500 g ... scuze pt greseala ... reteta e fff delicioasa cu incredere e reteta bunicii mele ... Craciun Fericit!!!

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates