sâmbătă, ianuarie 22, 2011



O reteta simpla, usor de facut, cozonaci pentru sarbatori ... este reteta bunicii mele ... nu necesita mult timp la dospit si este destul de simpla.

Eu am facut doar cozonaci cu nuca dar tot asa se face si cel cu mac numai ca la prepararea umpluturii in loc de nuca punem mac macinat.

Ingrediente:

- 600g de faina
- un cub Rama
- 100g de zahar
- 1 cub drojdie
- 4 galbenusuri
- 3 linguri de smantana.

Umplutura:

- 300g de nuca macinata,
- 200g zahar
- 4 albusuri
- 100g stafide
- coaja de la o lamaie
- 50g de pesmet

Faina se freaca intre palme impreuna cu margarina,


pana incorporam toata margarina, apoi adaugam zaharul, 4 galbenusuri,


drojdia (se sfarma bine drojdia cu furculita in jumate de pahar lapte, se pune apoi doua linguri de zahar si una de faina si se lasa sa creasca la loc cald, daca drojdia este proaspata creste repede)si smantana ... se framanta totul ffff bine dupa care il lasam 20 min intr-o oala la dospit.
In aceste 20 minute pregatim umplutura ... Macinam nuca,

batem spuma albusurile, adaugam zaharul si mai batem spuma pana devine tare ... incorporam nuca macinata in albusul de ou, adaugam pesmetul, coaja rasa de la o lamaie si stafidele. Amestecam bine.

Luam aluatul si il impartim in 2 ... presaram faina pe masa de lucru si luam o bucata de aluat si il intindem ... punem jumate din umplutura peste foaie si il intindem uniform ...


dupa care rulam usor foaia de la un capat la celalalt ... capetele le introducem inautru ca sa nu iasa continutul si il asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Tot asa procedam si cu aluatul ramas.
Tava se acopera cu un prosop de bucatarie si se lasa la dospit 30 minute.

Dupa cele 30 min ... cu ajutorul unei furculite se impunge cozonacul ca sa nu crape cand creste in cuptor si apoi se unge cu un galbenus de ou.

Se introduce tava la cuptorul preincalzit in jur de 50 min ...

Sfat: eu dupa capul meu acum as face o mica modificare, aluatul obtinut eu l-as imparti in 4 bucati si umplutura la fel si as pregati 4 bucati de cozonaci micuti ...pentru aspect. Cozonacul meu a fost fff gustos dar nu mi-a placut ca s-a intins si a crescut urias. In rest a fost fff gustoasa.

Pofta Buna!!!

In poza de mai jos se gasesc prajiturile mele pregatite pentru Craciun... Cozonaci cu nuca, Fursecuri cu miere si Isler reteta primita cadou de la Steluta
Singurul lucru pe care l-am schimbat a fost decorul ... am decorat cateva bucati de isler cu albus de ou la care le-am dat gust de portocale, respectiv cu glazura de ciocolata cu inimioare si bucatele de ciocolata.







P.S. Steluta daca citesti acest post sa stii ca Islerele au avut un mareeeee succes multumesc!!!

6 comentarii

Salut Tunde, ma bucur mult ca ai inceput sa postezi retete invatate de la bunica ta si am sa incerc acest cozonac cu siguranta. Ai putea sa ne scrii cum se face continutul daca de exemplu vrei sa il umpli cu mac; mie imi place si macul.
Multumesc si pupici din Canada, Lacri Moraru

REPLY

Lacri draga la inceputul retetei am precizat ca se procedeaza la fel cu macul ... adica in loc de nuca pui mac exact 300 g mac macinat ... in restul e la fel ... ma bucur ca iti face placere sa intri pe blogul meu ... te astept si alta data ...

REPLY

arata bine cozonacii tai. am remarcat ca parca sunt un cpi mai lati decat cei clasici. ai o forma mai latuta, asa-i? sau poate doar mi se pare mie.

REPLY

scuze, sunt indragostita, acum am vazut si forma, ca au avut loc sa creasca cat au vrut.

REPLY

Da, Loredana asa e cam latuta ... am facut eu greseala sa le pun in tava prea mare trebuia sa le pun pe latime si sa fac 4 rude si aratau mai frumos ... asta e data viitoare stiu ...

REPLY

Arata foarte bine "cozonacul" tau! Am pus ghilimele caci din cate stiu eu de la bunica mea se numeste Baigli (nu stiu daca am scris corect dar fonetic asa am inteles). Si inca o completare, trebuie puse apropiat in tava unul de altul incat sa nu se turteasca in timpul coacerii.

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates