luni, noiembrie 22, 2010



Pe 19 noiembrie a fost ziua mea, am implinit 31 ani, chef nu am tinut insa pentru cei care au dorit sa ma felicite si pt cei care au venit sa ma vada cu aceasta ocazie (familia si prietenii cei mai apropiati) am facut un tort ... Cosul cu fructe ... un tort care se face usor, e fff gustos si arata bestial. Ideea am luat-o de la o bloggerita ffff talentata care face niste torturi minunate, demne de admirat. Este vorba de Anca.

Ingrediente:

Pt blat:
- 10 oua
- 10 linguri de faina
- 10 linguri de zahar
- esenta de rom
- jumate de plic praf de copt
Pt crema:
- ciocolata alba cu cos (eu am luat Heidi) 4 tablete (400g)
- frisca de gatit - 400 ml
- un toping de zmeura sau pire de fructe sau fructe congelate ce va place eu am folosit topingul.
- un lime (coaja plus zeama)
- 2 linguri de nuca de cocos
Pt insiropat:
- 300 g de zahar
- apa
- esenta de rom
Decor:
- fructe taiete felii eu am folosit:
un mar rosu, 2 banane, 3 mandarine, o para, un ciorchine de struguri, un sfert de compot de ananas, cateva bucati de piersici tot din compot, 2 buc de kiwi,
- doua plicuri de jeleu pt tort incolor.
- careva bucati de nuci
- funda de latime groasa pentru a strange napolitanele ce imita cosul
- o cutie mare de napolitane Finetti Sticks whit hazelnut cream.


Incepem cu blatul, se separa ouale, se bate albusurile cu jumate din cantitatea de zahar, intr-un alt vas batem galbenusurile cu cealalta jumatate de zahar si un pic de esenta de rom, la final se amesteca cele doua compozitii si se adauga treptat faina si praful de copt. Tapetam o tava rotunda cu unt si faina ... punem alutul in forma de tort si il asezam in cuptorul preincazit in jur de 40 min.

Crema, se sfarama ciocolata in bucati mai mic, punem frisca la fiert, inainte sa dea in clocot il stingem si adaugam ciocolata, amestecam pana se topeste. Lasam sa se raceasca dupa care il punem la frigider. Cand s-a racit bine si s-a intarit il scoatem si il mixam bine cu mixerul pana isi dubleaza volumul. Adaugam topingul de zmeura, nuca de cocos, zeama de la lime si coaja rasa de la lime, amestecam bine.

Siropul, punem intr-o oala de inox zaharul la topit, cand s-a topit adaugam usor peste apa, atat cat sa ajunga pt insiropatul tortului, punem esenta de rom si il fierbem. Cand e gata il lasam sa se raceasca.

Luam blatul si il taiem in 3 sau 4 cate puteti, luam blatul 1 il insiropam si il umplem cu crema, punem peste stratul 2 si il insiropam apoi crema si tot asa pana umplem tot tortul, eu blatul deasupra l-am uns doar fff putin cu crema, il schimb pe margine am pus crema destul de multa sa se lipeasca napolitanele bine. Se ia fructele se spala si se taie felii, decoratul il incepem cu aplicarea napolitanelor unul cate unul, unul langa altul pana acoperim tot tortul de jur imprejur, apoi aplicam fundita ca sa strangem acele napolitane ca altfel se destrama tot. Dupa care imcepem sa aplicam fructele deasupra, folositi ce fructe doriti si asezati-le dupa imaginatie. Dupa ce am aplicat fructele pregatim gelatina asa cum scrie in indicatii si il turnam uniform peste fructe ... asezam tortul la frigider, ne trebuie in jur de 2 ore pana se intareste gelul cum trebuie peste tot.

Tortul a avut un succes mare, atat la gust cat si la aspect.



Pofta mare!!! si LA MULTI ANI!!! MIE

11 comentarii

La multi ani cu sanatate si tot ce iti doresti! Tortul arata minunat! Pupici

REPLY

Chiar daca cu intarziere primeste urarile mele de bine si La multi ani!
Cat despre tort ce pot sa spun decat ca arata minunat si sunt convinsa ca este delicios.

REPLY

La multi ani,sa fii sanatoasa si fericita!Minunat tort!

REPLY

LA MULTI ANI ,TUNDE!!!!si mii de scuze ca vin cu asa intarziere.Adevarul e ca nu am intrat pe net cateva zile,abia acum am vazut.....Multa sanatate-ti doresc tie si frumoasei tale familii!
Cu mult drag,lavi!

REPLY

LA MULTI ANI! iti soun si eu, Tunde. Cam tarziu, dar sa stii ca e cu mare drag! Sa fii fericita!

REPLY

Draga mea, imi pare rau ca nu am remarcat la timp postarea si sunt cu asa de mare intarziere prezenta aici... Nici nu stii cat de rau imi pare, desi cred ca stii ca ma gandesc des la tine. Oricat de tarziu ar fi, eu tot transcriu gandurile mele pentru tine si familia ta: sa ai parte de sanatate, pentru ca niciodata nu este prea mult sa pretuiesti acest lucru; sa ai multi prieteni, mai multi decat acum; sa ai parte de multe bucurii, reusite si sa ajungi sa te bucuri de toate proiectele tale; sa te bucuri de Carla si de realizarile ei; daca le ai pe astea, vei fi si fericita! Eu ma rog pentru asta!

REPLY

La multi ani cu multa sanatate, vise implinite, pace in suflet si multa fericire! :)

Se pare ca nu ai primit destul cadouri ,ca mai lipsea unul ...ia sa vedem ce mai lipsea...ceva bijuteri..amintiri ale unei toamne ruginii? By Loriem , a ales reteta ta ca fiind cea care va primi cadoul ei handmade, cu nume tare sugestiv : Last Autumn Night

http://byloriem.blogspot.com/2010/11/premiu-provocarea-lunii-noiembrie.html

Felicitari :)))
Pentru a-l primi trebuie doar sa trimiti lui Loriem datele tale ( pe blogul ei in partea stanga sub profil gasesti adresa de email )
O seara superba si numai bine :)

REPLY

Multumesc la toata lumea pt urari, inseamna mult pt mine ca ati trecut pe la mine sa ma felicitati ... iar tie furnicuto multumesc mult ... wow nu ma asteptam abia acum am observat commentul o sa fug acum la Loriem ... multumesc!!!! sunt ffff fericita ca in sfarsit am castigat si eu ceva ... ieeeeeeeeeeee
va pup pe toate

REPLY

Felicitari pentru premiu draga mea! A picat cum nu se poate mai bine si-l meriti cu prisosinta. Sa-l porti cu placere.

REPLY

Hei, hei, am venit cu o stafeta, a Prieteniei!

REPLY

sa le stapanesti sanatoasa si sa le porti fericita :)

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates