joi, octombrie 07, 2010



Week andu-ul trecut a fost ziua nasului nostru Vlad ... si m-am gandit sa il surprind cu un tort, dar nu orice tort un tort cu „tate” ... sincer sa va spun nu am avut o treaba foarte usoara ... am umblat dupa marshmallow si colorantul alimentar de mi-a venit rau dar important este ca am gasit ... am cautat mult pe diferite bloguri cum se face pas cu pas acest tort si sincer nu am prea gasit asa ca a trebuit sa combin mai multe retete vazute ... astfel sursele mele de inspiratie au fost Bucataresele Vesele, Lissa's Cakes, Teo's kichen, Laura Adamache , Clipe dulci si parfumate ... ceea ce a iesit a fost surprizator, nu perfect ca si in pozele celorlalte bloggerite dar semana, data viitoare stiu cum sa fac si fondantul, ce greseli nu trebuie sa fac ca sa iasa perfect.
Reactia sarbatoritului a fost pe masura, am resit sa il surprind atat pe el cat si pe inviatii lui.

Ingrediente:

- 20 oua
- 20 linguri de zahar
- 20 linguri de faina
- 2 plicuri de praf de copt
- 4 linguri de cacao

Crema:

Crema alba:

- 2 ciocolati albe (table) Heidi Chocoventure cu cocos
- 2 ciocolati albe Heidi White & Hazelnuts
- 300 ml de frisca lichida pt gatit
- un lime
- 3 linguri de nuca cocos

Crema maro:

- 2 ciocolati negre Heidi 75% cacao Dark Intense
- 2 ciocolati negre Heidi Dark mint & lemon
- zeama de la un lime
- 350 ml frisca lichida de gatit
- 2 linguri de nuca cocos

Pentru insiropat:

- 300 g zahar brun
- apa
- esenta de rom

Fondant Marshmallow:

- 300 g marshmallow
- 2 linguri de apa
- zahar pudra - 600g - 700g
- esenta de migdale
- amidon alimentar
- colorant alimentar: rosu, galben.

Decor:
Pentru decor folositi-va imaginatia si ce aveti acasa. Eu am folosit niste pietricele decorative pentru haine (normal ca le-am indeparat in mometul servirii), niste trandafiri gata facuti de la Dr. Oetker. respectiv o foarfeca cu zimti pentru a imita partea dantelata.

Preparare:

Blatul eu personal l-am facut in 2 reprize, am facut blatul mare pentru corp si am facut un blat mai mic pentru sani.
Blatul pentru corp:
Se separa ouale 14 buc, intr-un vas batem albusurile cu 7 linguri de zahar pana obtinem o spuma tare, intr-un alt vas batem galbenusurile cu alte 7 linguri de zahar pana devine spumoasa si albicioasa, combinam albusurile cu galbenusurile intr-un vas si amestecam bine pana ce omogenizam amestecul, apoi adaugam incet 10 linguri de faina in ploaie si amestecam usor pana incorporam toata faina, apoi cele 4 linguri de cacao si un plic de praf de copt. Se ia o tava mare dreptunghiulara se unge cu unt si se tapeteaza cu faina. Se incinge cuptorul. Se pune aluatul in tava si se aseaza in cuptor in jur de 30 - 40 min. Cand baltul este copt il scoatem si il lasam sa se raceasca complet inainte de al taia.


Batul pentru sani:
Se procedeaza ca si mai sus doar ca folosit 6 oua, 6 linguri de zahar, 6 linguri de faina, un praf de copt fara cacao. Se unge o tava dreptunghiulara mai mica si se coace la cuptor 30 min.

Crema.

Crema alba:
Se pune 300 ml de frisca lichida intr-un vas de inox pe foc. Il lasam sa se infierbante bine insa fara sa dea in clocot ci aproape de clocot ... ciocolata alba cele 4 table se rup in bucati mai mici, atunci cand frisca este fierbinte se pune bucatile de ciocolata si se amesteca cu telul pana se topeste de tot. Se lasa sa se raceasca dupa care il introducem la frigider de preferat de seara pana dimineata. A doua zi se coate crema din frigider si il batem bine cu mixerul pana aproape ca isi dubleaza volumul, adaugam zeama de la un lime si coaja de lime, omogenizam bine si apoi adaugam 3 linguri de nuca cocos si amestecam bine. Se pune crema la frigider pana in momentul folosirii.




Crema maro:
Se procedeaza la fel ca si la crema alba.
A doua zi se scoate crema de la frigider si se bate cu mixerul pana isi dubleaza volumul, se adauga zeama de la un lime si apoi nuca de cocos, se amesteca bine si se pune la frigider pana in momentul folosirii.



Siropul pentru insiropat.
Se pune intr-o oala inox zaharul la caramelizat, se adauga peste apa eu am adaugat 2 cani mari de apa si esenta de rom dupa gust.

Fondant marshmallow.

Se pun bucatile de marshmallow intr-un castron mai mare ca sa fie loc sa se umfle, ele isi dubleaza volumul poate chiar isi tripleaza, se pune peste marshmallow 2 linguri de apa si se introduce la cuptorul cu microunde timp de 3 minute - 4. Cand bucatile de marshmallow s-au topit si s-au unflat bine se scoate din microunde si se adauga peste esenta de migdale, apoi incepem sa incorporam zaharul pudra, putin cate putin cu o spatula tot amestecam, cand devine destul de tare cat sa nu ne mai descurcam cu spatula pe masa se presara zahar pudra.



Ungem bine bine mainile cu ulei si incepem sa framantam, nu va speriati ca la inceput e fffff lipicioasa, ungeti mainile cu ulei de cate ori e nevoie, si adaugati incet incet zaharul pudra. Cand vedeti ca aluatul obtinut nu mai absoarbe zaharul e timpul sa opriti.


Sfatul meu ar fi ca acum e momentul sa colorati pasta marsmallow pt ca apoi e mai greu, devine moale pasta si nu se mai poate modela cum trebuie eu asa am patit de aceea s-a rupt la intis. Asa ca impartiti pasta in 3 parti, o parte mai mare pentru corp (corsetul), o parte mai mica pentru piele si o parte si mai mica pentru decor. Eu am colorat pasta pentru corset cu rosu, cea pentru piele cu galben iar cea pentru ornat cu roz. Introducetri pasta obtinuta la frigider.

Asamblare:

Incepem cu blatul mare, luam o scobitoare sau un bat ascutit pentru frigarui si trasam liniile soldurilor, al umerilor si linia chilotilor. Dupa care cu un cutit foarte ascutit decupam dupa liniile plasate. Dupa ce am obtinut forma dorita taiati blatul in 3. Luati o tava mai mare decat tortul de ex tava in care va fi servita si asezati primul blat pe tava. Insiropati blatul cu siropul pregatit din zaharul ars si esenta de rom, apoi intindeti crema alba (atentie mai lasati si pentru partea cu sanii un sfert din cantitate) intindeti crema uniform peste tot, asezati foaia a doua peste, insiropati si intindeti peste crema maro (din nou pastram un sfert din crema, eu am pastrat mai mult un pic ca trebuie crema si pe foaia 3 un strat subtire), peste vine ultimul blat il insiropati si asa cum e il puneti la frigider pentru o ora sau doua.




Intre timp pregatim sanii. In doua castronase rotunde (perfect rotunde fara sa aibe fundul tocit tare ca se va vedea) se vor pregatii sanii, luam blatul mic, il taiem in doua parti egale exact pe mijloc (blatul meu e roz pentru ca am fost curioasa cum iese daca pun un pic de colorant nu e nevoie sa il colorati). Luam o jumatate, peste punem castronul cu gura pe blat si cu un cutit decupam in mare blatul dupa castron, dupa care indepartam castronul, taiem blatul obtinut in 3 felii, si punem primul blat in castron, insiropam punem crema alba apoi blatul 2 din nou insiropam si punem crema maro, din nou blat insiropam si inca un strat subtire de crema alba sau maro ce doriti. Tot asa pregatim si cealalta jumatate de blat, astfel obtinem sanii, pe care il introducem la frigider pentru o ora. Intre timp scoatem pasta marshmallow din frigider ca sa stea la temperatura camerei o ora doua sa fie mai usor de modelat.



Dupa doua ore scoatem din frigider tortul (corpul) si sanii ... cu ajutorul unui cutit desprindem blatul din castronase pe margini, fixam imaginar zona unde vor fi sanii amplasati dupa care rasturnam castronul peste corp (tort) ... asa procedam si cu castronul celalalt, dupa care fixam sa fie in pozie buna, sa fie egale in aceeas linie, punem peste inca un strat de crema ce a mai ramas si il punem la o parte.




Incepem sa modelam pasta marshmallow, pe masa de lucru punem un pic de amidon ca sa nu se lipeasca pasta si intindem pasta exact ca si un aluat ...prima data incepem cu pielea care va acoperi zona umerilor si un spert din sani, intindem un dreptunghi ... dupa care asezam incet pasta peste zona indicata. Apoi intindem pasta pentru corset, (eu nu am mai avut timp de poze), eu am aplicat in doua faze corsetul, am intins doua dreptunghiuri si am asezat o data partea dreapta dupa care partea stanga, incet am acoperit o parte din piele ... mie pasta rosie mi s-a rupt, am pus prea mult colorant si a devenit moale de aceea e bine sa colorati la inceput pasta, de aceea m-am chinuit un pic cu ea ... apoi am modelat din pasta roz firele de la corset si danteluta, am aplicat pietrele si trandafirii Dr Oetker si l-am pus la frigider, e important sa il puneti la frigider inainte de servire cateva ore sa se intareasca pasta.






Pentru mine a fost primul tort complicat, nu m-am chinuit atat cu nici un fel de mancare sau desert, pasta marshmallow mi-a dat de munca mult pentru ca inca nu am stiut cum se comporta la modelat acum stiu si data viitoare va iesi altfel. Insa reactia celui sarbatorit a fost pe masura si asta m-a bucurat mult, a meritat toata oboseala.

P.S. am uitat sa atasez si pozele cu reactia sarbatoritului ...




mai aste

8 comentarii

FOARTE BINE TI-A IESIT..DE CURAND AM FACUT SI EU UNUL..EU CRED CA ITI ERA MAI USOR SA FI MODELAT BUSTUL DUPA CE ERA PUSA CREMA..CEL PUTIN ASA MI S-A PARUT MIE MAI USOR:))IN FINE NU CONTEAZA ....REZULTATUL E FRUMOS:))FELICITARI..SI IMI PARE RAU CA ACASA NU SE GASESTE ASA DE USOR COLORANT...IN GENERAL CHESTII PENTRU DECORAT TORTURI...AICI DOAR TRE SA-TI PLACA ASA CEVA CA MATERIAL ESTE MULTTT:))

REPLY

Nu ai scris de mult, poate nu e momentul dar cum se simte tatal tau?
Apreciez efortul descrierii acestui tort.Nu-i lucru mic!

REPLY

Just me ...multumesc, poate ai dreptate ... insa mi-a fost frica ca nu imi va ajunge crema, de aceea am preferat sa il tai prima data, mi-a ajuns crema exact ...deci nu prea putea irosi ... dar probabil era mai usor ...nici asa nu a fost greu ... in legatura cu materialele probabil acolo unde stai tu sunt multe materiale dar aici cel putin la Oradea e greu ... o sa mai caut eu si in alta parte si cumpar sa le am acasa daca mai am nevoie.

REPLY

Iri draga intradevar nu am scris de mult si asta pentru ca nu am avut vreme, am trecut printr-o perioada mai grea ... dar a trecut ... tatal meu este foarte bine este complet vindecat si e foarte vesel ca si-a revenit. Multumesc pentru intrebare apreciez ca te-ai gandit la noi.
Duminica frumoasa!

REPLY

Tunde, draga mea, bine te-am regasit! Si eu am cam lipsit din mai multe motive, dar am trecut peste tot si am revenit. Ma lasi cu gura cascata in ceea ce priveste torturile, dar mai ales pentru rabdare si inventivitate. Tu si Giovanna(dar nu numai!) faceti niste lucruri incredibile. Felicitari!

REPLY

foarte tare ti-a iesit tortul! bravo!

REPLY

super tare tortul...felicitari!!!!

REPLY

arata fenomenal 10 cu plus daca descopeream mai de vreme blogul tau il faceam si eu pentru sotul meu de sf.dumitru sau macar incercam .felicitari

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates