duminică, august 29, 2010


Pe 30 august sotul meu va face 30 ani ... si pt ca 30 pica pe luni am sarbatorit sambata ... am vrut un Grill Party in aer liber cu Paella si Bogracs dar din pacate vremea nu a tinut cu noi ... asa ca am sarbatorit la un restaurant dragut, traditional Taverna ... si pot sa zic ca mi-a placut ffff mult localul si tot ...
De pe meniul facut cu cateva zile inainte doara ne-am pregatit (noroc ca nu am facut cumparaturile inainte) singurul care a ramas batut in cuie a fost tortul ... Tortul festiv as spune eu ... un tort delicios, laudat de toti invitatii ... calificativele lor au fost: "o explozie de arome", "un orgasm al papilelor gustative" si au avut dreptate ...si pt ca a fost atata de speciala pot sa spun ca nu e un tort oarecare pt orice zi ... si asta nu numai pt ca costul este un pic ridicat (dar isi merita banii credeti-ma) ci pt ca merita facut pt evenimente speciale pt a culmina evenimentele sarbatorite ... si toate astea nu ar fi fost posibile daca nu as fi cunoscut o doamna speciala, o adevarata profesionista in bucatarie, o bucatareasa care m-a inspirat de multe ori ... Clipe dulci si parfumate ...

Reteta o pun si eu aici pentru ca blogul acesta pentru mine serveste o carte de bucate si vreau sa o gasesc atunci cand am nevoie ... deci un post copy-paste ... ce am schimbat un pic a fost la insiropat ... nu l-am insiropat cu cafea ... in loc de cafea am pus apa amestecata cu o sticluta de aroma de rom si zaharul caramelizat respectiv decorul dar asta cred ca tine de fiecare, nu? decoram fiecare cum ne place.

" Ingrediente blat de cacao:
8 oua, 8 linguri zahar, 6 linguri faina, 2 linguri cacao neagra, 4 linguri ulei, un praf de sare.

Ingrediente crema de ciocolata alba cu alune si nuca de cocos:
• 360 g ciocolata alba (doua batoane Heidi - CocoVenture – cu nuca de cocos si doua batoane ciocolata Ritter Sport – White Whole Hazelnutz)
• 250ml frisca lichida
• 2 linguri fulgi de nuca de cocos
• sucul si razatura de coaja de la o limeta

Ingrediente crema de ciocolata neagra cu menta si lamaie
• 320 g ciocolata neagra (doua batoane Heidi Grand'Or Dark Intense cu 75% cacao si doua batoane Heidi Grand'Or Dark mint&Lemon)
• 350ml frisca lichida

Pentru insiropat:
200g zahar caramelizat si 200ml cafea concentrata

Mod de preparare:

Pentru blat: se separa galbenusurile de albusuri; se bat albusurile spuma tare impreuna cu un praf de sare, apoi se adauga treptat zaharul si se bate in continuare pana ce se topeste; galbenusurile se bat cu uleiul pana isi dubleaza volumul, apoi se incorporeaza in albusurile batute, se adauga faina cernuta impreuna cu cacaua si se omogenizeaza cu grija compozitia folosind treapta cea mai lenta a mixerului.
Se tapeteaza forma de blat, se rastoarna compozitia si se coace la foc mediu, in cuptorul preincalzit, cca 20 de minute. Dupa ce s-a copt, se scoate blatul din forma se aseaza pe un suport si se lasa sa se raceasca complet inainte de a-l taia.

Pentru crema de ciocolata alba cu alune si nuca de cocos: se pune frisca lichida intr-un vas si se aduce la temperatura de fierbere, apoi se ia de pe foc; se adauga ciocolata razuita se se amesteca continuu pana se topeste toate ciocolata si compozitia devine cremoasa; se lasa sa se raceasca complet, apoi se introduce in frigider unde se lasa cel putin 4 ore (eu am lasat-o de seara pana dimineata); se scoate apoi din frigider si se mixeaza pana isi dubleaza volumul si capata o consistenta mai usoara/pufoasa; se mai adauga doua linguri de fulgi de nuca de cocos, sucul si razatura de la limeta, se omogenizeaza, apoi se introduce din nou in frigider pana in momentul folosirii.

Pentru crema de ciocolata neagra cu menta si lamaie: se procedeaza exact ca si la crema de ciocolata alba.

Pentru sirop: se prepara mai intai 200ml de cafea concentrata, neindulcita, apoi se caramelizeaza 200g zahar si se dilueaza cu cafeaua; se lasa sa se raceasca complet pana in momentul folosirii.

Pentru montare: Se taie blatul in trei felii egale; se aseaza baza pe platoul/suportul tortului si se monteaza inelul in jurul blatului; se insiropeaza usor baza, apoi se aseaza stratul de crema de ciocolata alba cu alune si nuca de cocos, se aseaza urmatoarea felie de tort, se insiropeaza, apoi se adauga un strat de crema de ciocolata neagra cu menta si lamaie, se aseaza capacul, se insiropeaza si el usor si se introduce tortul la frigider pentru cca 2 ore.

Dupa minim doua ore se scoate tortul, se indeparteaza cercul si se acopera cu glazura dorita. Eu am folosit tot crema de ciocolata neagra, pentru ca mi-a ramas.

Pentru decor am folosit bomboane (facute din cremele ramase cu cateva adaosuri), astfel:
• la crema de ciocolata alba am mai adaugat o lingura de fulgi de cocos, am luat cu lingurita si am format bile pe care le-am rostogolit prin nuca de cocos;
• la crema de ciocolata neagra am mai adaugat nuca macinata fin, am asezat in mijloc cate o visina din visinata, am format bile pe care le-am rostogolit prin cacao;
Am asezat bomboanele, alternativ, pe marginea superioara a tortului, am presarat nuca de cocos in centru, iar pe marginea tortului am presarat fulgi de migdale rumeniti".

Sursa de inspiratie: Clipe dulci si parfumate










Pofta buna!!!

5 comentarii

La Multi Ani sotului, sa fie sanatos si voios, viata lunga impreuna si plina de dragoste!
Ma bucur ca a fost atat de apreciat tortul si multumesc pentru cuvintele frumoase :)
O saptamana frumoasa iti doresc!

REPLY

Cuvintele Psalmistului din Psalm 20 ii doresc sotului tau:

Să-ţi dea ce-ţi doreşte inima, şi să-ţi împlinească toate planurile tale

REPLY

La multi ani cu sanatate, viata lunga si iubire ca in prima zi sa aveti

REPLY

LA MULTI ANI! cu sanatate si numai bucurii.
O zi buna!

REPLY

La multi ani!!! Super tortul!

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates