duminică, aprilie 11, 2010


Multa lume se plange in aceasta perioada de crizele de rinichi, crizele de cistita si in special de raceli (aici intru si eu) ... este primavara si bolile cronice se acutizeaza pana aici nimic nou ... povestea incepe despre aceasta radacina minunata Ghimbirul ... eu recomand la toata lumea cat apuc aceasta planta care acum 6 ani m-a scapat de crizele de rinichi ... nu este un fals sau o minciuna este ceva incercat pe pielea mea ...
Eu sunt diagnosticata cu litiaza renala ...cand ma prindea o raceala facea criza de rinchi niste dureri chinuitoare la mictiune, dureri abdominale, dureri de spate, hematurie (sange in urina). Deci pot sa va zic ca nu a fost de loc placut ... m-am chinuit asa cred ca 2 ani ... cand crizele incepeau sa fie din ce in ce mai frecvente ...faceam si 4-5 crize pe an ... luam medicamente gen Urinex, Urinal etc insa era floare la ureche ... si atunci am auzit de la un nutritionist si dr in diabetologie despre ceaiul de ghimbir ... mi-a spus ce sa fac cum sa il prepar si cat sa beau ... si in 6 luni de baut ceai de ghimbir a 3 cani pe zi am scapat de crizele de rinichi ... vreau sa zicca de 6-7 ani de la tratament am mai facut o singura data criza de rinichi acum 2 ani din vina mea ca nu m-am imbracat cum trebuie ...
Acest ceai miroase minunat ... este iute la gust si iti creeaza un sentiment placut de caldura ... este greu la inceput sa il consumi datorita gustului iute ...insa daca nu il faceti concentrat va obisnuiti repede ...inainte de a va scrie reteta de preparare acestui ceai vreau sa va dau detalii deaspre acesta planta de care am auzit cu totii sunt sigura.

"Ghimbirul face parte din familia Zingiberaceae,se intalneste in tinuturile asiatice (China). Este o planta erbacee aromata, al carei radacina are gust placut. De putin timp (dupa 1989), este introdusa si in comertul nostru. Din punct de vedere yoga, este triplu yin, dar metafizic - are elemente yang.
Planta este folosita in alimentatie si terapie; in special iarna, face mancarea mai usoara si mai usor digerabila, este revigorant, vasodilatator, are efect de linistire si creeaza echilibrare.
Este calmant pentru durerile abdominale, ajuta digestie, elimina gazele, da pofta de mancare, neutralizeaza toxinele, este sudorific, ajuta la ingrijirea parului (contra matretei). Curata intestinul si elibereaza de secretii plamanul, ajuta in astm. Are calitatea de a feri de raul de mare, ameteli, vertijuri, greturi.
Ceaiul de ghimbir este un bun remediu in raceli, fiind calmant ideal in inflamatiile gatului, sinuzite, raguseala, febra, eliminare de mucozitati si congestii respiratorii. In China, este cunoscut ca antiastmatic de peste 3000 ani, folosindu-se suc de ghimbir si morcovi. Astmul se mai poate trata cu tinctura de ghimbir.
Ceaiul din rădăcină de ghimbir s-a dovedit eficient şi în tratamentul bolnavilor de cancer care au făcut chimioterapie. Pe langă faptul că le înlătură greaţa, ghimbirul îi ajută şi pe cei cu ameţeli şi vertijuri.
Chinezii considera ghimbirul drept unul dintre cele cinci ingrediente principale in dietoterapie, alaturi de otetul de orez, vinul de orez, sare si miere. In medicina si estetica, ghimbirul este folosit datorita actiunilor sale stimulente, tonice si energizante. Este util persoanelor cu circulatie periferica deficitara. Prin stimularea metabolismului, aceasta planta ajuta la eliminarea toxinelor, precum si la intensificarea arderii grasimilor. Ghimbirul este util persoanelor deprimate, fara pofta de viata, lente, letargice, aducand tonus, energie si optimism.
Persoanele care sufera de reumatism pot beneficia de efectele terapeutice de necontestat ale ghimbirului. O lingurita de tinctura de ghimbir dizolvata in 100 ml de apa ajuta pe reumatici sa se vindece, daca este administrata de trei ori pe zi.
Ghimbirul este un antibiotic natural ... este foarte bun antiinflamator si un foarte bun antiseptic pt organism ... este diuretic si indicat in litiaza renala, piatra la rinichi, retentii urinare, infectii urinare.
Ghimbirul contine ulei volatil (predominen tzingiberol) si compusi fenolici (gingeroli). Are efect antiemetic si antivertiginos, inhiband zona chemoreceptoare declansatoare a vomei si centrul vomei. La nivelul aparatului digestiv este coleretic si colecistochinetic, favorizand secretia bilei si motilitatea vezicii biliare.
Ghimbirul este folosit in alimentatie drept condiment picant pentru aromatizarea mancarurilor si bauturilor. Da o aroma placuta ceaiului, fructelor, conopidei, guliilor si boabelor din pastai. Chiar mai mult decat usturoiul, planta are calitatea de a atenua mirosul specific al preparatelor din carne de oaie, miel, scoici sau peste.

Ghimbirul este comercializat sub mai multe forme:
Rădăcini întregi, proaspete: o rădăcină de ghimbir este numită ”mană”. Ea are o culoare galben-deschis la interior şi o coajă de diferite nuanţe cafenii. Ghimbirul jamaican, de culoare galben deschis, este socotit a avea cea mai bună calitate. Ghimbirul african şi indian are o coajă mai închisă la culoare şi este de calitate mai slabă. Rizomii întregi au gustul cel mai proaspăt.
Rădăcini uscate: se comercializează ”negre” (cu coajă cu tot) sau ”albe” (fără coajă). Sunt disponibile întregi sau tăiate felii.
Ghimbir pudră: are culoare galben-deschis şi este obţinut prin măcinarea rădăcinii uscate.
Ghimbir conservat: este preparat din rizomi tineri, decojiţi, tăiaţi şi apoi fierţi într-un sirop gros de zahăr. Bucăţile de ghimbir şi siropul sunt conservate împreună. Ghimbirul este moale şi cărnos, dar extrem de iute.
Ghimbir cristalizat: este obţinut prin fierbere în sirop de zahăr, uscat apoi la aer şi rulat în zahăr.
Ghimbir murat: este tăiat feliuţe foarte subţiri, ca hârtia, şi apoi murat în oţet. Ghimbirul murat este numit în Japonia ”gari” şi însoţeşte adesea ”sushi”; este servit între feluri, pentru a reîmprospăta cerul gurii. Are culoare rozalie.

Alte utilizări ale ghimbirului:
În industria parfumurilor: graţie uleiului esenţial pe care îl conţine, rizomul de ghimbir emană o savoare de lămâie piperată şi conferă astfel căldură şi personalitate parfumurilor.
În industria cosmeticelor: La spitalele din Beijing, este utilizat în tratamentul alopeciilor (cheliilor) sub formă de rondele proaspete. Cosmetologii europeni au fabricat loţiuni cu ghimbir pentru tonificarea şi revitalizarea părului. Loţiunile de corp pe bază de ghimbir au efecte de întinerire: hrănesc epiderma şi îi conferă fineţe şi supleţe. Fiind bogat în magneziu, fosfor şi acizi aminaţi, ghimbirul este omniprezent în formule revitalizante ale cremelor de faţă.
În medicina alternativă: Moleculele aromatice de ghimbir trimit impulsuri creierului imediat ce ating pielea, relaxând şi detensionând musculatura. Rădăcina încălzeşte meridianele de acupunctură. Terapeuţii folosesc uleiurile aromatice de ghimbir pentru fricţionarea zonelor unde se acumulează tensiuni negative: tâmplă, ceafă, încheieturi.

Prepararea ceiului de ghimbir.

Este important sa fie consumata radacina de ghimbir ... nu pliculetele sau praf luat de la plafar ... ci luat din supermarketuri ca se gaseste ... cum arata? uitati-va in poza si o sa va dati seama imediat ...


Se ia o bucata mai mica din radacina ... cam de 5 cm un bulb ...se spala bine sub jet de apa rece ...


se rade cu razatoarea mica ...




Se fierbe 1 l de apa, cand apa fierbe se pune ghimbirul razuit


si se fierbe 1 minut



dupa care se stinge si se lasa 30 min acoperit...


apoi se strecoara si se consuma in jur de 3 cani pe zi cu inghitituri mici.

Atentie!!! nu se consuma seara pt ca este si un foarte bun energizant ... este foarte utila si la curele de slabire ca este un antioxidant foarte bun ... eu am baut ceai de ghimbir jumate de an in continu ca si tratament ...

E foarte ciudat cum omul uita de pe o zi pe alta din comoditate despre efectele unui ceai ...eu personal nu sunt fan ceaiuri ...nu imi plac beau doar cand sunt bolnava ... insa acum sunt ffff hotarata sa beau ceai de ghimbir, sa fac o cura cu ghimbir pt a intari imunitatea, pt a ajuta in cura de slabire, pt a ma simti mai bine.
Incercati si voi.

25 comentarii

Cata dreptate ai Tunde, si eu am beneficiat de efectele bune a ceaiurilor, dar cum spui din comoditate uit sa fiu consdecventa si de cate probleme ne-ar feri
Voi incerca ghimbirul.Multumesc!

REPLY

Iri draga sa iti fie de folos ca mie mi-a fost ... o zi buna

REPLY

Nu stiam de efectele ceaiului de ghimbir! Articolul tau este foarte interesant. Eu il pun la retetele asiatice foarte des si la limonada. De aceea am si pus reteta de limonada, ca sa conving cat mai multa lume cat este de bun. O saptamana grozava!

REPLY

Buna ziua! Sunt insarcinata in saptamana a 10-a si as dori sa stiu din ce cantitate de radacina de ghimbir pot prepara zilnic ceai fara ca acesta sa dauneze sarcinii? Multumesc!

REPLY

simina draga as vrea sa te ajut dar nu stiu ... din pacate habar nu am ... ce stiu e ca acest ceai este si un energizant bun deci nu se consuma seara ....ca urmare probabil nu e bine sa bei fff mult ...din pacate nu stiu ... scuze

REPLY

Buna! Si eu am probleme cu rinichii. Am avut o criza acum 3 luni, plangeam si spuneam ca vreau sa mor, asa de rau mi-a fost. Nu vreau sa mai trec prin asa ceva. Si am cumparat de la plafar ghimbir, si ceaiuri de cozi cirese, coada calului, matase de porumb. o sa cumpar si radacina de ghimbir, sa fac si reteta ta; dar spuneai ca neaparat sa fie radacina, nu praf de la plafar...chiar nu este bun praful de la plafar? pentru ca la serviciu imi este mai usor sa fac un pliculet sau un ceai din praf decat sa iau radacina...iar dimineata la 6.30 sunt mult prea adormita ca sa stau sa fac ceaiul din radacina acasa si sa plec cu termosul dupa mine la serviciu. Macar combinate? Cand din radacina, cand praf de la plafar? Multumesc.

REPLY

Raluka draga, problema e ca prafurile pe care le cumparam nu tot timpul sunt naturale 100%, adica conteaza unde sunt tinute, cand sunt procesate si uscate in ce condintii, cu ce substante chimice iau contact etc...de acea fructul, radacina in sine e mult mai buna ca stii ca e 100% naturala, e mult mai concentrata o sa vezi diferenta cand iti faci un ceai din radacina ... e mult mai concentrat si mult mai eficient ... acuma eu te inteleg ca la munca nu poti sa iti faci ceai din radacina, dar de dus in termos ai putea, ceiul il faci seara inainte sa te culci si dimineata il incalzeste timp in care te imbraci ... si il duci in termos cu tine ... faci cum crezi dar eu consider ca radacina de ghimbir e multttt mai buna, mai eficienta. Macar 3 luni incearca varianta cu termosu ... cat e un tratament.
Sanatate multa.

REPLY

multumesc! multa sanatate si voua!:*

REPLY

Buna!pot sa stiu daca ajuta si stomacu?sunt foarte balonata uneori si ma inteapa in partea stanga a stomacului si orice medicamente iau nu imi trece.si am si nisip la rinichi.multumesc!

REPLY

Buna!am nisip la rinichi si din cate spui e bun ceaiul am sa incerc si eu,dar spune-mi daca ma poate ajuta l-a ceva cu stomacul.Uneori ma balonez tare si ma inteapa in partea stanga a stomacului.Eu mananc mai mult prajit si cred ca e d la prea multa prajeala.Dar vreau sa stiu daca mi-ar folosi si la stomac.Pentru ca, cu pastile nu imi trece.Multumesc!

REPLY

Alexandra ... pe mine m-a ajutat insa trebuie avut grija si la ce mananci ...ceaiul de ghimbir e fff benefic insa daca tu exagerezi cu prajelile atunci nu te va mai ajuta nimica ... trebuie tinut un pic de regim, incearca sa eviti prajelile ca iti distrugi stomacul si culmea e ca si rinichii se poarta "ciudat" daca organistul este intoxicat cu tot feluri de toxine care marea majoritate provin din alimentatie ...iar ceaiul de ghimbir functioneaza perfect in special daca este consumata o perioada mai lunga asa cum am precizat in postul meu ...multa sanatate

REPLY

Lucia sant...imi place blogul tau...imi place tot ce-ai scris despre ceai,sper sa-mi fie si mie de folos....dar, tare as vrea un sfat de la tine,in legataura cu acest minunat -ghimbir- il ador il folosesc cit pot de des,si la retete dulci si la sarate,il mai conserv si cu zahar si-l pun ,zic eu,in loc de zahar vanilat din comert,acum mi-am facut din nou eu din baton de vanilie si-l voi mai folosi,dar ce zici de-o esenta de ghimbir? ghimbir taiat marunt+ alcool dublu rafinat si tot atata ,apa?? Te pup si spor in continuare !!-chiar daca nu comentez,te vizitez,zilnic !

REPLY

Lucian draga ...ceaiul de ghimbir pt mine e o minune ... e chiar eficienta si fff buna ...iar aroma .... ce zici tu suna interesant ...nu am facut asa ceva in viata mea ...da suna tentant sa faci si apoi sa imi spui cum a iesit ...sunt curioasa ...

REPLY

si am uitat Lucia ...multumesc pt vizite si pt aprecieri inseamna mult pt mine chiar daca mai nou nu prea am vreme sa scriu ...

REPLY

Lucia sant ..draga mea am purces ...am facut un delicios sirop de ghimbir...am fiert 0,700 kg ghimbir cam 20 min, l-am strecurat si l-am pus din nou la fiert 1 la 1 cu zahar, inca 10 min.apoi zdup cu el in sticlute,i-l voi folosi cu apa plata sau minerala,iar esenta mea din ghimbir arata din ce in ce mai bine.,nu crezi ca e mai buna si sanatoasa ca oricare alta esenta din comert plina de toate E-le. Cred c-as fi in stare sa fac si supa de ghimbir asa de mult ne place ghimbirul,am facut esenta din vanilie baton si asa m-am gandit c-ar fi buna si cu ghimbir. Eu am tot timpul in frigi. ghimbir razalit cu zahar ,si-l pun la dulciuri si am si ghimbir cu sare pentru mancare.,sau carne fripta .,sau.... Sper ca nu te-am plictisit . Te pup ,si spor in toate !!!

REPLY

Lucia draga esti o figura ... o sa icerc si eu ce spui tu acolo ... si o sa le postez pe blog dupa aceea numa sa am timp ... multumesc de idei ...nu o sa le uit ... te pup

REPLY

Lucia sant...ai spus...sa-ti spun..cum e esenta de ghimbir...e fffbuna, da o aroma extraordinara ,fursecurilor.....!,si siropul e ffbun,cu apa minerala,un pic doar iute dar ...dulce ,bun,racoritor! Te pup!

REPLY

Buna tuturor! Am o fetita de 4 ani cu probleme renale. Va rog mult, spuneti-mi daca ea poate consuma la aceasta varsta, acest ceai de ghimbir. Multumesc....

REPLY

Buna, sincer eu zic ca nu e nici o problema daca ii dai ...insa nu stiu daca o va bea pt ca e iute ... eventual sa faci ceaiul mai diluat decat am scris eu mai sus, si sa nu ii dai seara ... eu i-am dat la fetita mea care are acum 6 ani dar nu vrea sa bea pt ca e iute ... multa sanatate!

REPLY

Saru"mana doamnelor.Nu de mult am descoperit si eu ghimbirul participand la un seminar de nutritie,alimendatie sanatoasa si am ramas placut impresionat cat de benefic este ghimbirul atat pentru rinichi cum spuneati si voi cat si pt raceli greturi si altele.Avand o colaborare cu o companie de suplimente nutritive am inceput sa studiez tot felul de plante minune,care le poti folosi in multe mancaruri,impreuna si cu niste suplimente de buna calitate au rezultate excelente.
insa asa cum spunea si doamna Tunde degeaba foflosesti plante de tot felul si suplimente de cea mai buna calitate daca nu incerci sa mananci sanatos.Si nu conteaza foarte mult ce mananci ci modul de preparare.

REPLY

mai multe informatii veti putea gasi pe pagina mea de face book "alin ivasco" ,iar legat de suplimente pe site-ul www.avitapremium.ro

O alta reteta rinichi este ceaiul de patrunjel,cate 3 cani de ceai pe zi tescapa de nisipul la rinichi,dar o sa revin altadata aici sau pe pagina mea de facebook cu modul de preparare ca nu am reusit sa retin reteta.
Sa aveti o zi minunata si plina de sanatate.

REPLY

buna.se bea doar cald sau are aceleasi efecte si rece?

REPLY

Buna, ar fi indicat sa se bea caldut si cu inghitituri mici, adica nu se da peste cap si gata, cu inghitituri mici si caldut, asta pt un efect mai bun dar si rece e ok, Sanatate!

REPLY

este un bun afrodisiac pentru barbati....

REPLY

Am consumat ceaiul de ghimbir asa cum ai dat tu indicatiile aici si mi-a facut foarte rau, transpiram in exces in special noaptea, desi l-am consumat in prima parte a zilei si nu ma puteam odihni din aceasta cauza, iar cand il beam imi provoca greata.

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates