marți, februarie 16, 2010



Multa lume mi-a scris ... in ultimele 2 saptamani ... oare unde am disparut ... ei da am disparut si eu pt 11 zile ...am fost in concediu in Spania ...la un bun prieten al nostru din copilarie Bogdan ... un prieten adevarat care traieste in Spania mai bine de 8 ani ...
In aceste 11 zile ... am avut norocul ca Bogdan sa ne arate o parte din Spania ... mai exact zona in care traieste el ... locul in care am stat este un mic satulet fff dragut si cochet Cannet Lo Roig ... la cativa km de Vinaròs si Peñíscola ... chiar langa mare ...
Tot Bogdan a fost cel care ne-a aratat tainele bucatariei spaniole ... o bucatarie care e fff bogata in fructe de mare ... din pacate eu nu ma pot lauda ca imi plac fructele de mare insa sotul meu este inebunit dupa aceste vietati ...
Una dintre retetele celebre spanione cu fructe de mare este Paella ... o delicatete spaniola (ma rog o delicatete celor care mananca fructe de mare)... pe care am avut norocul sa vad cum se prepara direct in curtea casei in care am stat.

Pentru a face o Paella avem de nevoie de un grill ... niste lemne pt a face jar, o oala speciala pt paella (o sa vedeti oala in imagini) si ingredientele.

Ingrediente:

- usturoi - 6 catei de usturoi intregi
- creveti - 12 -14 bucati
- calamari - 10 buc
- raci
- carne de pui - jumate de pui
- carne de iepure - o jumate de iepure sau chiar unul intreg
- costite de porc - 400g - 500 g
- un ardei rosu gras
- 2 rosii mari
- orez - 300 g
- fasole verde - 300 g
- ulei de masline vreo 50 ml
- colorant alimentar specific sau sofran
- sare, piper

Se face focul pe grill, se lasa sa se faca mult jar ... cand jarul este pregatit luam oala de paella si il punem pe grill ...punem ulei de masline si il lasam la incins ...cand uleiul s-a incins adaugam usturoiul intreg ...


si lasam sa se caleasca bine, cand usturoiul capata o culoare maronie se scoate si se pune la o parte ... in uleiul care a preluat aroma de usturoi se pun la prajit crevetii ...


doar cateva minute pana ce fac o usoara crusta maronie ... se scot si crevetii se pun la o parte ...


in uleiul ramas se va praji carnea de pui, iepure si porc (care a fost taiat in prealabil bucati mai mari cuburi sa zicem) ...


lasam ca carna de pui, iepure si porc sa se prajeasca bine, dupa care adaugam fasolea verde (care a fost spalata si taiata)si ardeiul taiat cubulete ...



se amesteca in continu sa nu se arda ...

apoi se adauga calamarii taiatii ...


se invarte totul sa se prajeasca bine ...

dupa care adaugam apa cat sa acopere continutul oalei ...


adaugam si racii ...

acoperim oala si lasam sa fiarba ... intre timp punem rosiile in apa clocotita cateva secunde ... dupa care decojim rosiile si le punem intr-un vas impreuna cu usturoiul calit ... se paseaza cu blenderul de mana ...




Cand da in clocot paella noastra adaugam colorantul alimentar,


pasta de rosii cu usturoi amestecam bine ... lasam sa dea in clocot si apoi punem peste orezul ...acoperim oala


si lasam sa fiarba amestecand din cand in cand ... cand orezul a fiert se pune in oala crevetii se invarte o data sau de doua ori si se ia de pe foc.




Se serveste cald ...

Sincer va spun ca eu am mancat doar orezul si carnea de pui din toata povestea asta pt ca mie nu imi plac fructele de mare ... insa va pot spune ca toti cei de la masa inafara mea au spus ca a fost delicioasa ...

Pofta buna!!!

P.S. o sa revin in urmatoarele zile cu poze ...

2 comentarii

Iubita mea, regret ca nu-ti plac fructele de mare. Nici eu nu ma omor dupa calamai sau sepie, dar crevetii... Asa as fi gustat din paella aia! Dar, orez+carne nu e voie la dieta! Hmmmmm, hmmmm. Pupici si astept amanunte despre calatorie si ce ai mai vazut pe acolo!

REPLY

Din tot acest preparat vreau tigaia sau cum io zice si capacul!si pe urma vad eu ce si cum!hi,hi!
Sedere placuta si astept povesti de acolo!
Pupici Tunde!si poate retete mai domestice!

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates