marți, decembrie 23, 2008

ZSERBO (sau JERBO)


Ingrediente pt aluat:
Faina - 500g
Zahar - 50 g
Oua - 1 buc
Drojdie - un cub
Margarina Rama cub (asta folosesc eu dar e bun orice margarina pt copt) 200 g
Lapte - 100 ml
Praf de copt - 1 pachetel




Umplutura:
Nuci - 120 g macinata (asa zice reteta dar eu pun tot timpul mai mult ca e mai bun, eu pun cam 500 g )
Zahar pudra- 120 g
coaja de la o lamaie rasa
un pliculet de zahar vanilat Bouron Dr. Otker
Nuca macinata, zaharul, zaharul vanilat si coaja de lamaie se amesteca
Gem de caise - 200 g (un borcan)



Glazura:
Sincer va spun eu nu ma mai chinui sa fac singura glazura ca oricum nu iese ca si cea de la DR Oetker asa ca luati 2 pachetele de glazura de ciocolata de la Dr Otker.

Se pune drojdia in putina lapte la crescut,




intre timp amestecam margarina cu faina mai bine zis se freaca intre palme (a nu se intelege altceva)

dupa care se pune drojdia crescuta,


oul,zaharul, si pliculetul de praf de copt. Se framanta bine pana ce nu devine un aluat mai tare (in caz ca necesita un pic de faina sau lapte in plus se poate pune). Se imparte aluatul in 3 bucati egale



si se intinde 3 foi in functie de tava (intre timp tava l-am uns cu margarina si am presarat un pic de faina) si se aseaza in tava.


Peste prima foaie se pune jumatate din borcanul cu gem si se unge bine si uniform toata foaia, peste gem se pune jumatate din continutul de nuca cu zahar,




apoi peste va urma foaia 2 , peste foaia 2 cealalta jumatate de borcan de gem, peste cealalta jumatate de nuca cu zahar. In final se pune foaia nr 3 care se va unge cu albus de ou.
Apoi se ia tava si se pune la dospit o ora langa calorifer, radiator, soba etc dupa care se impunge cu furculita ultima foaie pt ca sa nu crape si se pune la cuptor jur de 30 min - 40 min.



Eu nu am masurat egal cele trei straturi si stratul deasupra a iesit mai subtire si s-a crapat ... asa ca e mai bine sa masurati cu cantarul impartirea aluatului ca e mai sigur ... in fine asta e ... insa va pot spune ca e delicioasa.
Cand prajitura s- a copt se lasa la racit, se taie marginile sa fie uniform si apoi se prepara glazura.



Va urez bafta la gatit si pofta mare la praji.

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates